مطالب جالب

اس ام اس، دانلود، خواندنی

مطالب جالب

اس ام اس، دانلود، خواندنی

چند توصیه برای افزایش طول عمر باتری گوشی های اندرویدی

 چند توصیه برای افزایش طول عمر باتری گوشی های اندرویدی

 

 

اغلب تلفن های هوشمند اندرویدی در اجرای امور روزمره حدود پنج ساعت و نیم روشن می مانند. تبلت های اندرویدی نیز در شرایط مشابه حدود شش ساعت و نیم دوام می آورند. اما این زمان برای استفاده یک روز کاری کافی نیست و کاربر مجبور است تلفن و یا تبلت خود را در طول روز شارژ کند و یا در میانه راه کارش را نیمه کاره رها کند. ما در ادامه جند توصیه برای صرفه جویی در مصرف انرژی و در نتیجه بالا بردن طول عمر باتری ابزارهای اندرویدی آموزش خواهیم داد که به شما کمک می کند بدون صرف هزینه برای باتری های کمکی و بدون نیاز به شارژ مجدد، ابزار اندرویدی خود را بیشتر روشن نگه دارید.

 

پیش از شروع مقاله لازم است بدانید که اندروید قابلیت بسیار جذابی به نام Power Saving Mode دارد که با فعال کردن آن می توانید تعیین کنید که مثلا اگر میزان ذخیره باتری به 30% رسید برخی از قابلیت های گوشی به صورت خودکار غیرفعال شود تا تلفن و یا تبلت شما بیشتر روشن بماند. برای فعال کردن این قابلیت دکمه منو که معمولا در گوشه پایین تلفن اندرویدی وجود دارد را فشار دهید و سپس Setting را انتخاب کنید. در این قسمت Power Saving Mode را انتخاب نموده و گزینه Use Power Saving Mode را فعال کنید. اگر به سمت پایین همین صفحه اسکرول کنید گزینه های جالبی از جمله کم کردن میزان روشنایی نمایشگر، غیرفعال کردن Wi-Fi، GPS و غیره را مشاهده خواهید کرد. این قابلیت به شما کمک می کند تا جای ممکن مصرف باتری را کاهش دهید .


شبکه های بی سیم خود را خاموش کنید:
زمانی که از اینترنت و یا شبکه داخلی استفاده نمی کنید و یا قصد ندارید از طریق بلوتوث فایل رد و بدل کنید حتما آنها را خاموش کنید. چون حتی اگر نرم افزاری را اجرا نکنید باز هم روشن بودن شبکه های بی سیم باعث مصرف باتری می شوند.


برای خاموش کردن شبکه های بی سیم:
دکمه منو که معمولا در گوشه پایین ابزار اندرویدی وجود دارد را فشار داده و سپس گزینه Setting را انتخاب نمایید. پس از آن وارد Wireless & Network شوید و گزینه Wi-Fi را خاموش کنید. در همین قسمت Bluetooth را نیز می توانید غیرفعال نمایید.


سیستم موقعیت یابی را خاموش کنید:
GPS موقعیت یابیGPS و سرویس نقشه گوگل برای پیدا کردن موقعیت و یا آدرس یک مسیر خاص، بسیار کارآمد هستند اما این دو سرویس انرژی زیادی نیز مصرف می کنند. زمانی که نیاز به GPS ندارید حتما آن را خاموش کنید.


برای خاموش کردن سیستم موقعیت یابی:
ابتدا وارد Setting شده و سپس Location & Security را انتخاب نمایید. گزینه های Google Location Service و GPS را غیرفعال کنید.
برای غیرفعال کردن GPS, Wi-Fi و Bluetooth می توانید از قسمت اطلاع رسانی اندروید که با کشیدن نوار بالای صفحه به سمت پایین نمایش داده می شود، نیز استفاده نمایید.


انتقال اطلاعات در پشت صحنه را غیرفعال کنید:
برخی از نرم افزارها مانند Gmail یا Facebook یا نرم افزار مربوط به مارکت ها مانند Android Market بصورت متناوب اطلاعات را جمع آوری و سعی به بروز رسانی آنها بصورت آنلاین دارند. رفتار این نرم افزارهای باعث مصرف انرژی می شود.


برای خاموش کردن قابلیت انتقال اطلاعات در پشت صحنه:
وارد Setting شده و سپس Accounts and Sync را انتخاب نمایید، پس از آن Background Data را یافته و آن را غیرفعال کنید.


از 3G به GSM سویچ کنید:
 3G بیشتر از GSM باتری مصرف می کند. با شروع به کار اپراتور سوم و توسعه شبکه 3G در کشور اگر شما هم در آینده سیم کارت 3G خریداری کردید می توانید در زمانی که نیازی به انتقال حجم زیادی از اطلاعات ندارید، برروی شبکه GSM سویچ کنید تا مصرف باتری کاهش یابد.

 
ویبره هنگام لمس صفحه را خاموش کنید:
ویبره یا لرزش گوشی یکی از مواردی است که باتری زیادی مصرف می کند. تلفن های لمسی علاوه بر امکان فعال کردن ویبره در زمان زنگ خوردن، امکان ویبره کوتاه در زمان لمس صفحه را نیز دارند. این قابلیت در زمان تایپ کردن به شما کمک می کند تا متوجه لمس صحیح صفحه شوید.


برای غیر فعال کرده ویبره در اندروید:
وارد Setting شده و سپس Sound را انتخاب کنید. در این قسمت Vibrate را فشار دهید و سپس Never را انتخاب کنید. پس از آن به سمت پایین اسکرول کنید و گزینه Haptic Feedback را نیز غیرفعال کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد