رفع مشکلات شبکه ADSL
قطع و وصل شبکه اینترنت
یکی از رایج ترین موارد و دلایل قطعی اینترنت (ADSL) وجود امواج الکترونیکی و الکترومغناطیسی میباشد ، این گونه مشکلات میتوانند به صورتهای ذیل باشند:
گوشی های تلفن بی سیم و دستگاه های ارتباطی یکی از وسایلی هستند که این گونه مشکلات را ایجائد می کنند. گوشی های تلفن بی سیم بدلیل کارکردن در رنج فرکانسی 2.4GHZ باعث ایجاد تداخل با دستگاه های ADSL یا دستگاه های شبکه بی سیم می شوند.
دستگاه های برقی از قبیل تلویزیون ، فکس ، مایکروویو و غیره می توانند باعث این کونه قطعی ها گردند که در این صورت میبایست دستگاه مودم و یا شبکه بی سیم را از آنها دور نگه داشت.
قطع و وصل شبکه اینترنت
یکی از رایج ترین موارد و دلایل قطعی اینترنت (ADSL) وجود امواج الکترونیکی و الکترومغناطیسی میباشد ، این گونه مشکلات میتوانند به صورتهای ذیل باشند:
گوشی های تلفن بی سیم و دستگاه های ارتباطی یکی از وسایلی هستند که این گونه مشکلات را ایجائد می کنند. گوشی های تلفن بی سیم بدلیل کارکردن در رنج فرکانسی 2.4GHZ باعث ایجاد تداخل با دستگاه های ADSL یا دستگاه های شبکه بی سیم می شوند.
دستگاه های برقی از قبیل تلویزیون ، فکس ، مایکروویو و غیره می توانند باعث این کونه قطعی ها گردند که در این صورت میبایست دستگاه مودم و یا شبکه بی سیم را از آنها دور نگه داشت.
شبکه بی سیم: موانع فیزیکی از قبیل دیوار ، سقف و اثاثیه داخل منزل می تواند باعث قطع امواج گردد که در این مواقع باید با جابجا کردن دستگاه مودم این مشکل را بر طرف کرد.
خراب بودن یا فرسودگی پریز تلفن یا کابل کشی داخل خط تلفن باعث ایجاد نویز در خط تلفن شده و باعث ایجاد قطعی میگردد.
استفاده از میکروفیلتر در ایجاد ارتباط مودم و خط تلفن باعث قطعی اینترنت میگردد ، میکروفیلتر تنها برای استفاده دستگاه های تلفن میباشد و نباید از آن برای ارتباط مودم استفاده کرد.
صدای مزاحم روی خط تلفن
اگر در هنگامه مکالمه با تلفن نویز روی خط شما شنیده می شود موارد زیر را چک نمایید .
● اگر از دستگاه سانترال استفاده می کنید بهترین روش این است که خط مستقیما" از ورودی وارد پورت لاین مودم شود . و از پورت فون مودم وارد دستگاه سانترال گردد .
● مطمئن شوید که قبل از راه اندازی و استفاده از سرویس ( ای دی اس ال) این نویز بر روی خط شما شنیده نمی شد . در غیر این صورت از مخابرات یا چک کردن سیم کشی منزل مسئله را پی گیری نمایید.
● مطمئن شوید که گوشی تلفن شما مشکلی نداشته باشد .
● ممکن است مشکل از یکی از وسایل روی خط شما باشد . برای تست می توانید همه آنها را از مدار خارج کرده وسپس در صورت نبودن نویز روی خط با وصل کردن آنها به صورت تک تک دستگاه مشکل دار را پیدا کنید .
● در صورتی که نویز به علت راه اندازی سرویس ( ای دی اس ال) بر روی خط شما ایجاد شده باشد برای رفع مسئله می توانید گوشی تلفن را به پورت فون مودم متصل نمایید تا نویزی که شنیده می شد از بین برود .
● اگر گوشی شما در جای دیگر از محلی که مودم می باشد قرار دارد و امکا ن استفاده از پورت فون مودم نمی باشد . می توانید به تعداد نیاز از شرکت میکروفیلتر دریافت کنید و در جاهای مختلف ساختمان استفاده نمایید .
طریقه استفاده از میکرو فیلتر :
میکروفیلتر دارای دو طرف لاین و فون می باشد که در پشت آن مشخص گردیده . باید توجه داشت که حتما سمت لاین آن وارد پریز تلفن شود (طرفی که سیم دارد) و سیم دستگاه تلفن به پورت فن آن وارد شود . ( مطابق تصویر)
اخطار مهم : به هیچ وجه میکروفیلتر را سر راه خطی که به مودم وارد می شود قرار ندهید این کار باعث جلوگیری از ارتباط مودم شما با مرکز مخابراتی می شود . در نتیجه سرویس اینترنت شما قطع می شود .
پرسش و پاسخ ADSL
ADSL چیست؟ADSL راهکاری است که با استفاده از آن میتوان با بهرهگیری از امکانات مخابراتی موجود بدون نیاز به شمارهگیری و بدون اشغال تلفن، دسترسی به اینترنت را با سرعتی بالا فراهم ساخت. برای دریافت اطلاعات کاملتر میتوانید این جا کلیک فرمایید.
چه کسانی میتوانند از این سرویس استفاده کنند؟
با آن که تا کنون عمدهترین مصرف کنندگان ADSL در ایران سازمانها بودهاند، این سرویس به سادگی میتواند برای مصارف خانگی نیز مورد استفاده قرار گیرد.
ADSL چه برتریهای نسبت به اتصال Dial Up دارد؟
سرعت بالا، اتصال همیشگی بدون نیاز به شماره گیری و اشغال شدن خط تلفن، سادگی تجهیزات مورد استفاده بدون نیاز به سیم کشی اضافی و بدون نیاز پرداخت هزینهی مکالمات تلفنی.
این سرویس به چه تجهیزاتی نیاز دارد؟
ارایه این خدمات به تجهیزات بسیار اندک و سادهای نیازمند است، یک مودم DSL، یک splitter (جدا کننده) و یک Micro Filter
عملکرد هر یک از این تجهیزات چگونه است؟
یک مودم DSL که میتواند ارتباط بین مشترک و شرکت ارایه دهنده خدمات را برقرار کند.
جدا کننده که فرکانس بیشتر و کمتر از 4 کیلوهرتز را از یکدیگر جدا میکند.
میکرو فیلتر که وظیفه تفکیک پیام های صوتی و غیر صوتی را از یکدیگر بر عهده دارد.
USB و Ethernet چه تفاوتهایی با یکدیگر دارند؟
پورت USB به کامپیوتر مشترک وصل میشود؛ در حالیکه پورت Ethernet به یک توزیع کننده مثل سرور
یا سوییچ به منظور توزیع پهنای باند در شبکه مشترک متصل میگردد؛ مودم COMBO هر دو پورت را دارد.
پهنای باند این سرویس اختصاصی است یا اشتراکی؟
اشتراکی
آیا محدودیتی در ارایهی پهنای باند وجود دارد؟
این محدودیت به طور مستقیم به محصول انتخاب شده بستگی دارد.
برای تغییر شماره ADSL چه مراحلی طی میشود؟
برای تغییر شماره با قسمت فروش بخش تغییر شماره تماس بگیرید.
مایکروفیلتر چیست و چگونه میتوان از آن استفاده کرد؟
مایکروفیلتر برای رفع مشکل نویز از روی خط تلفن استفاده می شود . بنابراین مایکروفیلتر را قبل از دستگاه تلفن خود قرلر دهید، قسمت LINE به سمت پریز تلفن و قسمت PHONE هم به گوشی تلفن متصل شود.
شیوه محاسبه میزان ترافیک ماهانه به چه صورت است؟
حجم دانلودهای صورت گرفته در ماه میزان ترافیک ماهانه را مشخص میکنند.
آیا میتوان محصول خریداری شده را به گروههای بالاتر یا پایینتر تبدیل کرد؟
این کار به سادگی و با ویرایش کارکرد و صورتحسابهای مشترک امکان پذیر است.
اگر پس از بررسی مشخص شود که خط تلفن مورد نظر مشتری به دلایل مختلف برای ارایه خدمات ADSL نامناسب است، چه اقدامی میتوان انجام داد؟
در این حالت مشتری میتواند شماره دیگری را برای استفاده از این خدمات اعلام کند و یا درخواست خود را پس بگیرد.
خیلی عالی بود ابراهیم